czwartek, 20 października 2011

Wsparcie sprzedaży za pomocą urządzeń mobilnych

Wsparcie sprzedaży za pomocą urządzeń mobilnych

Autorem artykułu jest Maciej Teska



Technologie mobilne odgrywają coraz większą role w procesach mających wpływ na obsługę klienta. Ze względu na ich przydatność dla kadry menadżerskiej, dużo firma decyduje się na rozwój systemów informatycznych w kierunku udostępniania ich na urzadzeniach mobilnych.

Na mocno konkurencyjnym rynku finansowym, klienci usług przede wszystkim cenią sobie szybkość i sprawność działania firmy. Najwięcej zadowolonych klientów pojawia się, gdy szybko otrzymują niezbędne informacje, tyczy się to również decyzji o przyznaniu finansowania. Ważnym elementem jest też pojawienie się błyskawicznej reakcji firmy finansującej, gdy liczy się terminowość podpisania umowy i wydania oczekiwanych dokumentów oraz zachodzi potrzeba wprowadzenia zmian w umowie. Wszystkie te potrzeby wraz z indywidualnym dopasowaniem ofert do każdego Klienta, oferenci mogą zrealizować dzięki wprowadzeniu odpowiedniego systemu informatycznego wspomagającego proces sprzedaży produktów finansowych. Typowym zastosowaniem takiego systemu powinno być np. wspieranie procesu akceptacji niestandardowych warunków transakcji i odstępstw od typowej ścieżki, gdy zachodzi potrzeba indywidualizacji oferty pod kątem konkretnego Klienta. W warunkach gdy wymagana jest dodatkowo decyzja menadżera znajdującego się poza siedzibą firmy, rozwiązaniem może być dostęp do aplikacji za pomocą telefonu komórkowego. System powinien opierać się na podejściu zadaniowym znanym z systemów CRM, co oznacza, że każdy z użytkowników otrzymuje dedykowane sobie zadania do wykonania, a wraz z każdym zadaniem komplet informacji niezbędnych do dalszych działań. Dzięki dostępowi do systemu na praktycznie dowolnym urządzeniu mobilnym począwszy od typowego telefonu komórkowego, aż po terminale typu BlackBerry, użytkownicy mają dostęp do aplikacji z każdego miejsca na świecie i o każdej porze dnia, co pozwala na skuteczniejszą kontrolę nad przebiegiem wykonywanych zadań i powoduje zauważalne usprawnienie komunikacji podczas składania ofert oraz w znaczący sposób przyspiesza uzyskanie ostatecznej akceptacji umowy. Aplikacja na urządzenia mobilne powinna w dzisiejszych czasach stanowić alternatywny kanał dostępu do systemu informatycznego obsługującego proces sprzedaży produktów finansowych. Ważne by główny system uwzględniał tak istotne kwestie jak zarządzanie siecią sprzedaży, elastyczność w kreowaniu nowych produktów oraz możliwość dodawania produktów dodanych które obecnie generują coraz wyższe dochody dla firm finansowych

Powyższe usprawnienia procesu decyzyjnego w połączeniu z możliwością indywidualnej personalizacji ustawień systemu tak, aby dodatkowo zoptymalizować najbardziej typowe czynności pozwalają realnie patrzeć na wprowadzenie produktów z kategorii „Leasing w 30 minut” czy „Kredyt na dowód”.

---

Business Intelligence Technologies S.C.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz